torstai 12. heinäkuuta 2012

Hälsningar från Nagu

Suomennettua: Terveisiä Nauvosta! (En mä Ruotsii osaa, käytin otsikossa apuna Google kääntäjää ja serkkua ;))

Hassua päivittää tällei matkan päältä jotain reissukuulumisia, mutta ne on parhaimpia tällei tuoreeltaa ;) Oon kulkenut kahdella bussilla ja junalla ja että mä rakastan tätä Suomi-matkailua pitkästä aikaa. Julkisilla on mun mielestä kiva kulkea jossain muuallaki kun tuttua Hämeenlinna - Tampere väliä. Mun suuntani oli tällä kertaa länsirannikko ja paikansin itteni Nauvon pikkukylään, josta on suunnitelmissa jatkaa kummitädin perheen kaa purjeveneellä Maarianhaminaan. Oon niin innoissani, koska en oo koskaan ollu Maarianhaminassa enkä purjehtimassa! Iik, oon niin innoissani. :)



 monen tunnin matka tarvii kunnon eväät ja tekemiset!


 Paraisissa oli magee liikenneympyrä!
Lempääläs on kans yks hienoimpia liikenneympyröitä mitä oon nähny.




Bussilla lossiin ja meren yli! Siistii.

4 ja puolen tunnin matkustamisen jälkeen pääsin vihdoinkin Nauvoon. Ja se on yks ihanimpia paikkoja missä oon ollu. Pieni, idyllinen ja jotenki tosi söpö. Paikka missä on kiva olla ja nollata. Lisäksi ne lukuiset pikku puodit rannassa sekä aivan ihastuttavat kahvilat. Pakko tulla uudestaa.














Seuraavana Maarianhamina. Mitä must see -paikkoja siellä on? Vinkkejä otetaa vastaa :)

14 kommenttia:

  1. vaikkei niinkään tykkäis laivoista tai museoista, niin Pommern on kyllä käynnin arvonen museo! Suosittelen :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo mun täytyy käydä! Se näyttää kyl tosi mageelta :)

      Poista
  2. 'Lempääläs on kans yks liikenneympyröitä mitä oon nähny.'
    ok !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Piti kirjoittaa "hienoimpia liikenneympyröitä mitä oon nähny" mut kirjoitusvirhe paholaine pääs yllättää :D

      Poista
  3. Hauskaa lomaa! Olen itse käynyt ahvenanmaalla muutaman kerran. Syö ehottomasti pikkukahviloissa AITOA ahvenanmaalaista pannukakkua, käy kaikissa kyläkirkoissa (ihan mielettömän vanhoja ja upeita turistikohteita, vaikka ovatkin siellä normi kirkkoja), no toi Pommern on siisti paikka ja Maarianhaminan keskus on itsessään hieno paikka. Kannattaa käydä jossain syrjemmässäkin ihastelemassa punaisia asfaltteja, maalaistaloja, karuja kallioita, juhannussalkoja (yleensä niitä on koko kesän siellä), kävelemässä rannoilla jne. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pannukakku syöty äsken! Kirkkoja täytyy käyä tsekkaa ja sit vuokrattii auto ja päästää vähä kauemmas käymää. Enää huomine aikaa kun sunnuntai onki reissupäivä.

      Poista
  4. Oi näyttää ihanalta! Onko siellä ollu hyvä sää? Tuulee varmaa mukavasti :D

    Nii ja meinaatko sitä tikka liikenneympyrää vai? :D Näin sen junassa eilen vai toissapäivänä ja kelasin et oo.. sehä on Roosan Lempäälässä :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo siis sää on ollu ihan jees. Meikä viipottanu mekolla ja hameellaki :) Mut siis tuulee tietty, mut ihanaa ollu. Pistelen myöhemmi Maarianhaminasta kuvia!

      Ja joo tarkoitan sitä tikka-ympyrää. Se on mun mielest magee! Ja siin vieres on Piippo-keskus missä valmistetaa tikkoja. Hauska idea ja hyvä toteutus mun mielestä.

      Poista
  5. pääsit viiden parhaan joukkoon linkitä blogisi - postauksessa, käy katsoon kommentit! c:
    http://xlovelivelaughx.blogspot.fi/2012/07/top-5-1.html

    VastaaPoista
  6. Onpa kivoja kuvia ja kaikkia ihania herkkuja, nam! :-)

    VastaaPoista
  7. Oon melkein vuoden myöhässä, mut vhatevö, pakko hehkuttaa, oon ollut pahis ja ajanut ton Paraisten liikenneympyrän läpi mopolla :DD Heheheheh

    VastaaPoista